Fotorelacja

2016 Praktyczne aspekty turystyki

Praktyczne aspekty turystyki – „Beskid Niski i Pogórze - wiosna 2016”

W dniach 2 i 3 kwietnia 2016 r. studenci studiów II stopnia WSIiZ w Rzeszowie ze specjalności medycyna i turystyka uzdrowiskowa wzięli udział w zajęciach praktycznych. W czasie zajęć studenci zorganizowali i zrealizowali imprezę turystyczną w Beskidzie Niskim i na Pogórzu Karpackim. W czasie zajęć pojawiły się elementy turystyki krajoznawczej, aktywnej i ekoturystyki.

Poniżej informacja na temat zajęć autorstwa Pana Sławomira Futymy. Weekend 2-3.04.2016 okazał się wyjątkowo „łaskawy” jeśli można tak powiedzieć o pogodzie. Słońce pięknie świeciło od samego rana, kiedy niewielka grupa studentów 2 roku studiów uzupełniających na kierunku Zdrowie Publiczne o specjalności Medycyna i turystyka uzdrowiskowa spotkało się na parkingu przy ul. Sucharskiego w Rzeszowie. Ten weekend jednak nie przypominał zwykłego zjazdu kiedy to siedzimy w salach i zgłębiamy tajniki nauki . W tym czasie w ramach zaliczenia przedmiotu „Praktyczne aspekty turystyki” miał odbyć się wyjazd, podczas którego to my-studenci decydujemy gdzie jedziemy, co będziemy zwiedzać i przekonamy się czy jesteśmy także dobrymi organizatorami turystyki. Naszym opiekunem i mentorem w tym aspekcie był Pan dr Krzysztof Szpara. O godzinie 9:00 wyruszyliśmy w kierunku południowym drogą E371 do pierwszego celu jakim był Dwór Kombornia Hotel&SPA****. Po około godzinie dotarliśmy do celu. Na miejscu mieliśmy możliwość zwiedzić hotel, oraz spróbować czegoś wyjątkowego- nazwaliśmy to „praktyczne aspekty enoturystyki”. Właściciele Dworu posiadają i prężnie rozwijają „Salon win karpackich”, gdzie można uczestniczyć w degustacji różnych gatunków win. Syn właścicieli Pan Mikołaj Skotniczny w niezwykle klimatycznej piwnicy odkrywa przed gośćmi tajniki tego szlachetnego trunku. Wydarzenie to było tak interesujące, że z zaplanowanej godziny „zrobiły się” dwie i nieco spóźnieni wyruszyliśmy w drogę do kolejnego miejsca na naszej mapie a mianowicie Iwonicza-Zdroju. Dzięki uprzejmości Pani dyrektor CPZ „Sanvit” mieliśmy możliwość zobaczyć jak w praktyce wygląda lecznictwo uzdrowiskowe. Zwiedziliśmy wszystkie gabinety zabiegowe oraz dyżurkę pielęgniarską. Po obejrzeniu sanatorium udaliśmy się w kierunku deptaka, zwiedziliśmy pijalnię wód a następnie zrobiliśmy przerwę na obiad. Po obfitym posiłku udaliśmy się w dalszą cześć zwiedzania uzdrowiska. Zobaczyliśmy zrewitalizowany niedawno deptak oraz piękny amfiteatr. Następnym etapem naszej wycieczki było miejsce naszego noclegu a mianowicie Ośrodek w Rudawce Rymanowskiej. Po dotarciu na miejsce i rozdzieleniu pokoi postanowiliśmy wybrać się na krótki spacer do przełomu Wisłoka, który w tej niewielkiej miejscowości robi niesamowite wrażenie. Udaliśmy się do Ściany Olzy- największej w polskich Karpatach odkrywki łupków menilitowych- wychodni fliszu karpackiego. Ściana popołudniową porą mieni się pięknymi złotymi kolorami, Wisłok szumi w tle a dodatkowo w tym miejscu oczy cieszy niewielki lecz urokliwy wodospad. Zbliżała się pora kolacji, a w planach mieliśmy „wykorzystanie” znajdującego się w ośrodku baru wyposażonego w wielki kamienny piec grillowy, do przygotowania wieczornej biesiady. Po kolacji udaliśmy się „poznać” mieszkające w Rudawce stadko owiec, baranów i kóz. Finał wieczoru był taki, że jedni poszli spać wcześniej a innych zastała późna noc. Kolejny dzień także przywitał nas piękną pogodą oraz urokliwą ciszą i śpiewem ptaków. Spotkaliśmy się wszyscy na wspólnym śniadaniu a następnie wybraliśmy się na pieszą wycieczkę. Początek trasy znajdował się w miejscowości Puławy Górne, szerszemu gronu bardziej znanej z umiejscowionej tam stacji narciarskiej KiczeraSki. Naszym przewodnikiem w terenie był gospodarz Ośrodka w Rudawce, który pokazał nam zakątki których trudno szukać w popularnych Przewodnikach. Trasa prowadziła przez malowniczy las a następnie doprowadziła nas do przełomu Wisłoka, który podziwialiśmy poprzedniego dnia lecz tym razem znaleźliśmy się na jego drugim brzegu. Mieliśmy okazję zobaczyć „płaczącą skałę”, oraz miejsce wyjątkowe- biwak, na którym kilka razy w latach siedemdziesiątych XX w. wakacje spędzał kardynał Karol Wojtyła. Zobaczyliśmy także istniejący do tej pory domek letniskowy Pani Prof. Wandy Półtawskiej (przyjaciółki papieża), a także obelisk upamiętniający obecność w tym szczególnym miejscu Jana Pawła II. Parę godzin w terenie plus piękna pogoda skłoniła niektórych do próby kąpieli w Wisłoku, jednak woda okazała się zbyt chłodna ;-) Wczesnym popołudniem wróciliśmy do Ośrodka, aby udać się w drogę powrotną. Po drodze zatrzymaliśmy się na obiedzie, a podsumowanie wycieczki postanowiliśmy zrobić w miejscu, w którym poprzedniego dnia tak miło się ona zaczęła, a mianowicie w Dworze Kombornia. Przy popołudniowej kawie mogliśmy wysłuchać rad i wskazówek naszego opiekuna P. dr Krzysztofa Szpary a następnie wyruszyliśmy w drogę do Rzeszowa. Praktyczne Aspekty Turystyki to niezwykle cenny przedmiot, który zarówno pokazuje w praktyce jak powinny wyglądać tego typu imprezy turystyczne, pozwala aktywnie uczestniczyć w organizacji i planie wycieczki, z drugiej strony wspaniale integruje studentów.

Galeria zdjęć

Copyright © 2013 | Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania | Kierunek Turystyka i rekreacja | Logowanie